奨学事業

奨学生募集要項(2020年度)

  • 奨学生募集要項(一般学生向け)

    趣旨

    公益財団法人フジシール財団(以下本財団という)は、商品パッケージの機能的・表示的役割の振興を図るため、向学心に富み、学業優秀者であり、かつ、品行方正である学生のうち、商品パッケージの研究開発に従事することに興味・関心を寄せる国内および海外の大学生・大学院性に対して奨学金を給与し、もって社会有用の人材を育成することを目的とします。

    特徴

    この奨学金の特徴は次のとおりです。

    1.奨学金は給与とし、返済の義務はありません。

    2.奨学生の卒業後の就職、その他一切については、本人の自由とします。

    3.他の奨学金との併給は、原則として認めません。
    (但し、独立行政法人日本学生支援機構の奨学金は除きます。)

    奨学生の応募資格

    1.向学心に富み、学業優秀であり、かつ、品行方正であるもの。

    2.パッケージに興味・関心のあるもの。

    3.チャレンジ精神が旺盛で国際感覚をもつもの。

    採用人員

    50 名程度 (大学生)

    20 名程度 (大学院生)

    奨学金の額と給与の方法

    給与金額

    大学生 月額5万円

    大学院生 月額6万円

    給与期間

    奨学生に採用したときから、正規の最短修業年限の終期までとします。
    但し、各学年の進級時に応募資格に沿ってレポート提出による適正審査を行い、継続の可否を決定します。

    給与の方法

    奨学金は原則として、6 月9 月12 月及び3 月に各3 か月分をまとめて直接本人に給与します。(本人名義の銀行等の預金口座に入金します。)

    奨学金の休止、停止または廃止事由

    1.退学したとき。

    2.奨学生が休学し、または長期にわたって欠席したとき。

    3.奨学生が原級にとどまったとき、または卒業延期の恐れが生じたとき。

    4.傷い、疾病などのため成業の見込みがなくなったとき。

    5.奨学生の学業成績または性行が不良となったとき。

    6.奨学金を必要としない理由が生じたとき。

    7.本財団が指定する義務を怠ったとき。

    8.その他奨学生として適当でない理由が生じたとき。
    尚、大学休学を伴わない海外留学は、奨学金の休止理由にはなりません。

    手続

    提出書類

    1.奨学生申込書(本財団指定用紙を使用し、保証人と連署。保証人は原則として保護者とすること)

    2.大学の成績証明書

    3.大学からの推薦書

    4.大学の在学証明書

    5.審査のためのレポート(添付資料を参照)

    提出方法

    本人が書類を揃えて、大学事務局を通じて本財団宛て郵送すること。

    提出期限

    2020年5月22日 財団必着

    提出先(連絡先)

    〒532-0003 大阪市淀川区宮原4 丁目1 番9 号
    公益財団法人フジシール財団 事務局
    TEL : 06-6350-1089 FAX : 06-6350-3053

    奨学生の決定

    1.奨学生の決定は、本財団の奨学生選考委員会の選考を経て理事会が行い、その結果を本人に通知します。

    2.選考の経過および決定の理由は公表しません。

    奨学生の義務

    奨学生は2020 年6 月27 日(土)に行われる認定式(大阪)、2021 年2 月26 日(金)に行われる研修会(東京)に出席するとともに、本財団からレポート、制作物などの提出を求められた場合(年4 回程度)は遅滞なく提出しなければなりません。各行事に出席するための交通費、必要な場合の宿泊費は、財団より支給します。奨学生で希望者は、当財団が大阪にて行う2020 年6 月27 日(土)の財団OB・OG 交流会及び2020 年9 月25 日(金)の就職セミナーへの参加ができます。(日程変更の場合は、事前連絡いたします。)

  • 奨学生募集要項(留学生向け)

    趣旨

    公益財団法人フジシール財団(以下本財団という)は、商品パッケージの機能的・表示的役割の振興を図るため、向学心に富み、学業優秀者であり、かつ、品行方正である学生のうち、商品パッケージの研究開発に従事することに興味・関心を寄せる国内および海外の大学生・大学院性に対して奨学金を給与し、もって社会有用の人材を育成することを目的とします。

    特徴

    この奨学金の特徴は次のとおりです。

    1.奨学金は給与とし、返済の義務はありません。

    2.奨学生の卒業後の就職、その他一切については、本人の自由とします。

    3.他の奨学金との併給は、原則として認めません。
    (但し、独立行政法人日本学生支援機構の奨学金は除きます。)

    奨学生の応募資格

    1.外国の籍を有し、在留資格「留学」を有するもの。

    2.向学心に富み、学業優秀であり、かつ、品行方正であるもの。

    3.国際親善に理解を持ち、貢献を期するもの。

    4.日本語もしくは英語でレポートが可能なこと。

    5.パッケージに興味・関心のあるもの。

    6.チャレンジ精神が旺盛で国際感覚をもつもの。

    採用人員

    20 名予定 (大学生第3 学年)

    奨学金の額と給与の方法

    給与金額

    月額10 万円

    給与期間

    奨学生に採用したときから、2 年間を限度とします。
    但し、各学年の進級時に応募資格に沿ってレポート提出による適正審査を行い、継続の可否を決定します。

    給与の方法

    奨学金は原則として、6 月9 月12 月及び3 月に各3 か月分をまとめて直接本人に給与します。
    (本人名義の銀行等の預金口座に入金します。)

    奨学金の休止、停止または廃止事由

    1.退学したとき。

    2.奨学生が休学し、または長期にわたって欠席したとき。

    3.奨学生が原級にとどまったとき、または卒業延期の恐れが生じたとき。

    4.傷い、疾病などのため成業の見込みがなくなったとき。

    5.奨学生の学業成績または性行が不良となったとき。

    6.奨学金を必要としない理由が生じたとき。

    7.本財団が指定する義務を怠ったとき。

    8.その他奨学生として適当でない理由が生じたとき。
    尚、大学休学を伴わない海外留学は、奨学金の休止理由とはなりません。

    手続

    提出書類

    1.奨学生申込書(本財団指定用紙を使用すること。)

    2.大学の推薦状

    3.大学からの在学証明書

    4.大学の成績証明書

    5.在留カード(コピー)または 住民票の写し(原本)

    6.審査のためのレポート(添付資料を参照)

    提出方法

    本人が書類を揃えて、大学事務局を通じて本財団宛て郵送すること。

    提出期限

    2020年5月22日 財団必着

    提出先(連絡先)

    〒532-0003 大阪市淀川区宮原4 丁目1 番9 号
    公益財団法人フジシール財団 事務局
    TEL : 06-6350-1089 FAX : 06-6350-3053

    奨学生の決定

    1.奨学生の決定は、本財団の奨学生選考委員会の選考を経て理事会が行い、その結果を本人に通知します。

    2.選考の経過および決定の理由は公表しません。

    奨学生の義務

    奨学生は2020 年6 月27 日(土)に行われる認定式(大阪)、2021 年2 月26 日(金)に行われる研修会(東京)に出席するとともに、本財団からレポート、制作物などの提出を求められた場合(年4 回程度)は遅滞なく提出しなければなりません。各行事に出席するための交通費、必要な場合の宿泊費は、財団より支給します。奨学生で希望者は、当財団が大阪にて行う2020 年6 月27 日(土)の財団OB・OG 交流会及び2020 年9 月25 日(金)の就職セミナーへの参加ができます。(日程変更の場合は、事前連絡いたします。)

  • Application Guideline for Students in Europe and America

    Purpose

    Fuji Seal Foundation was established to contribute to the development of the economy and industry by promoting the functional and display roles of product packaging, while nurturing human resources and encouraging and supporting research and development.

    Overview

    1. The scholarships are grant-type scholarships. Applicants are not obliged to repay the scholarships.

    2. Applicants are completely free to determine their own post-graduation plans or future careers.

    Eligibility

    1. Applicants who have an interest in packaging.

    2. Applicants who pursue studies in applied chemistry (especially plastic product), mechanical engineering, electrical or electronic engineering, polymer science, packaging or design related field.

    3. Sophomore (2nd year) undergraduates as of April 2020, and Junior (3rd year) undergraduates as of September 2020 in United States of America.
    First year graduates (master course) as of September 2020 in Europe.

    4. Applicants need to have recommendation from university.

    5. Applicants who are able to write essays in either English or in Japanese.

    6. Applicants shall give priority to attend the events of the Foundation.

    7. Highly motivated, academically talented, and serious applicants.

    8. Applicants who have high motivation to take on new challenges and have global understanding and high potential to contribute to international friendship.

    Number of students to be accepted

    12 students in United States of America and Europe

    Scholarship Amount and Payment

    Amount of Scholarship

    70,000 yen per month.
    We will convert Japanese currency into foreign currency with the exchange rate of the transfer date, and the amount of money fluctuates depending on the status of the exchange rate.

    Duration of Scholarships

    Two years. (Third year and fourth year of undergraduate school in United States of America.
    First and second year of master course in Europe)
    Renewal of scholarship will be determined by annual eligibility screening.

    Scholarship Payment

    Unless otherwise agreed, scholarship money will be transferred directly to the student’s bank account: August 1st, December 1st, and May 1st.

    Reasons for Suspension and Termination of Scholarship

    The scholarship will be suspended or terminated, if any of the following conditions applies to the scholarship recipient:

    1. Withdrawal from school

    2. Leave of absence or a long absence from school

    3. Failure to advance or possibility of postponed graduation

    4. Difficulty in continuing to study due to illness or other health problems

    5. Poor academic performance or inappropriate behaviors

    6. Occurrence of a reason for not needing the scholarship

    7. Failure to fulfill obligations designated by the Foundation

    8. Occurrence of any other reason for the recipient as inappropriate

    Application Procedure

    An applicant shall submit ALL of the following documents to the Foundation.

    I. Application Form (Use the form designated by the Foundation, printed on two pages on A4 size paper)

    II. Letter of Recommendation by university

    III. Student registration certificate

    IV. Transcript of Academic Records

    V. Essay designed by applicants (one or two pages on A4 paper, the Foundation will give theme of the essay.)

    Submission of Application Materials

    Create a PDF containing your application materials and email to the address below.

    Application Deadline

    Application documents need to be received by *April 9, 2020. *Request For Discussion.

    Submission Address

    Fuji Seal Foundation
    E-mail: zaidan@fujiseal.or.jp
    Mail: 4-1-9, Miyahara Yodogawa·ku, Osaka, 532-0003 JAPAN
    Telephone: 0081 6 6350 1089

    Others

    1. Personal information provided by applicants for the purpose of applying for our scholarship will not be used for any other purposes than for the scholarship selection process.

    2. Make sure applicants enclose ALL the necessary documents listed above and send them ALL TOGETHER as your application materials will not be eligible if they are found to be incomplete.

    Selection and Result

    1. The recipients will be decided by the chairperson based on nominations from the Selection Committee. Applicants will be notified of the result.

    2. The selection and decision-making process shall not be disclosed.

    Required activities of recipients

    1. Recipients submit a Transcript of Academic Records, Student registration certificate and a living situation report (Use the form designated by the Foundation, printed on one page on A4 size paper) to the Foundation in September 2020.

    2. Recipients must submit activities reports, essays or designed works (one or two pages on A4 paper) four times a year to the Foundation without delay.

    3. Recipients must attend workshop held by the Foundation in September in the United States of America or in Netherlands. The Foundation provides transportation expenses.

  • Application Guideline for Students in Asia

    Purpose

    Fuji Seal Foundation was established to contribute to the development of the economy and industry by promoting the functional and display roles of product packaging, while nurturing human resources and encouraging and supporting research and development.

    Overview

    1. The scholarships are grant-type scholarships. Applicants are not obliged to repay the scholarships.

    2. Applicants are completely free to determine their own post-graduation plans or future careers.

    Eligibility

    1. Applicants who have an interest in packaging.

    2. Applicants who pursue studies in applied chemistry (especially plastic product), mechanical engineering, electrical or electronic engineering, polymer science, packaging or design related field.

    3. Sophomore (2nd year) undergraduates as of April 2020, and Junior (3rd year) undergraduates as of September 2020 in Asia.

    4. Applicants need to have recommendation from university.

    5. Applicants who are able to write essays in either English or in Japanese.

    6. Applicants shall give priority to attend the events of the Foundation.

    7. Highly motivated, academically talented, and serious applicants.

    8. Applicants who have high motivation to take on new challenges and have global understanding and high potential to contribute to international friendship.

    Number of students to be accepted

    4 students in Asia

    Scholarship Amount and Payment

    Amount of Scholarship

    30,000 yen per month.
    We will convert Japanese currency into foreign currency with the exchange rate of the transfer date, and the amount of money fluctuates depending on the status of the exchange rate.

    Duration of Scholarships

    Two years. (Third year and fourth year of undergraduate school)
    Renewal of scholarship will be determined by annual eligibility screening.

    Scholarship Payment

    Unless otherwise agreed, scholarship money will be transferred directly to the student’s bank account: August 1st, December 1st, and May 1st.

    Reasons for Suspension and Termination of Scholarship

    The scholarship will be suspended or terminated, if any of the following conditions applies to the scholarship recipient:

    1. Withdrawal from school

    2. Leave of absence or a long absence from school

    3. Failure to advance or possibility of postponed graduation

    4. Difficulty in continuing to study due to illness or other health problems

    5. Poor academic performance or inappropriate behaviors

    6. Occurrence of a reason for not needing the scholarship

    7. Failure to fulfill obligations designated by the Foundation

    8. Occurrence of any other reason for the recipient as inappropriate

    Application Procedure

    An applicant shall submit ALL of the following documents to the Foundation.

    I. Application Form (Use the form designated by the Foundation, printed on two pages on A4 size paper)

    II. Letter of Recommendation by university

    III. Student registration certificate

    IV. Transcript of Academic Records

    V. Essay designed by applicants (one or two pages on A4 paper, the Foundation will give theme of the essay.)

    Submission of Application Materials

    Create a PDF containing your application materials and email to the address below.

    Application Deadline

    Application documents need to be received by May 22, 2020.

    Submission Address

    Fuji Seal Foundation
    E-mail: zaidan@fujiseal.or.jp
    Mail: 4-1-9, Miyahara Yodogawa·ku, Osaka, 532-0003 JAPAN
    Telephone: 0081 6 6350 1089

    Others

    1. Personal information provided by applicants for the purpose of applying for our scholarship will not be used for any other purposes than for the scholarship selection process.

    2. Make sure applicants enclose ALL the necessary documents listed above and send them ALL TOGETHER as your application materials will not be eligible if they are found to be incomplete.

    Selection and Result

    1. The recipients will be decided by the chairperson based on nominations from the Selection Committee. Applicants will be notified of the result.

    2. The selection and decision-making process shall not be disclosed.

    Required activities of recipients

    Recipients submit a Transcript of Academic Records, Student registration certificate and a living situation report (Use the form designated by the Foundation, printed on one page on A4 size paper) to the Foundation in September 2020.

    2. Recipients must submit activities reports, essays or designed works (one or two pages on A4 paper) four times a year to the Foundation without delay.

    3. Recipients must attend workshop held by the Foundation. The Foundation provides transportation expenses.

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